Ақмола облысы білім басқармасының «Егіндікөл ауданы, Егіндікөл ауылы, №19 психологиялық – педагогикалық түзету кабинеті» коммуналдық мемлекеттік  мекемесі
Коммунальное государственное учреждение «Кабинет психолого -  педагогической коррекции №19, село Егиндыколь, Егиндыкольский район» управления образования Акмолинской области

   

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Кеңістіктік көріністерді дамыту

14.09.2021

Кеңістіктік дамудың жас көрсеткіштері қалыпты дамып келе жатқан балалардағы көріністер

Туғаннан 1 жасқа дейін

- кеңістіктегі бағдарлаудың ең қарапайым формалары пайда болады. Бұл формалардың генезисі күрделі оптикалық-вестибулярлық-кинестетикалық байланыстардың дамуымен тығыз байланысты. Бала объектіні кеңістіктің белгілі бір жерінде тек объектідегі көз осьтері туралы бірнеше рет қайталанған жағдайда ғана қабылдай алады. - өмірдің 1-ші жылының соңында ол жақын кеңістікте әрекет ете алады, затқа дейінгі қашықтықты көрсете алады, оның орналасқан жерін анықтай алады (и.М. Сеченов, Е. М. Мастюкова).

1 жылдан 3 жылға дейін

- жүруді үйренгеннен кейін бала "жол кеңістігін" тез игереді, бірақ қозғалыс оған объектінің қашықтығы мен орналасқан жерін объектінің өзінен бөлуге мүмкіндік бермейді; - баланың ғарышта үлгі мен сөз бойынша жүру мүмкіндігі пайда болады; - өмірдің 2-ші жылының соңында балалар геометриялық фигураны (шеңбер, үшбұрыш, шаршы) өз орнымен байланыстырады, бірақ оларды қосу қиынға соғады. Көрсетілімнен кейін олар сәтті жұмыс істейді

3 – 4 жыл

- "алға-артқа", "жоғары-төмен"бағыттары туралы нақты идеялар. Бұл идеялар баланың осы бағыттағы қозғалыстарымен байланысты. - "кеңістіктік терминологияны" меңгерудегі жүйелілік. Сөйлеуде "шамамен", "жақын", "у", "в", "на", "астында"деген предлогтар пайда болады

5 – 7 жыл

- жолдың сипаттамасы кеңістікті дәл көрсететін арнайы сөздердің арқасында жалпыланған сипатқа ие болады ("жақын"," оңға"," солға"," қарама-қарсы " және т.б.), бірақ бұл сөздердің артында кеңістік туралы нақты түсінік жоқ. Тек сараланған белсенді сөздікке ие балалар ғана "кеңістік картасы" мен "шолу картасын" қалпына келтіре алады; - олар басқа адамның бағыттары мен позицияларын бағдарлай алады. "Оңға-солға" бағыттарын түсіну "алға-артқа", "жоғары-төмен" бағыттарын ажыратудан гөрі үлкен қиындықтар туғызады; - кеңістіктік бағдарлау процесінде сөйлеудің грамматикалық құрылымының элементтерін неғұрлым икемді пайдалану; - 7 жасқа дейінгі балаларда қалыптасқан кеңістіктік көріністердің даму деңгейі олардың әр жаңа жағдайда дұрыс бағдарлануына мүмкіндік бермейді. Балаларға кеңістіктік сигналдарды саралау қиын. Кеңістіктік белгілер мен қатынастарды саралаудың қиындығы қателіктердің болуын түсіндіруі мүмкін

 

 

Просмотров: 1049


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст